Brand Management Group – hvem er vi?

Vi er en nettverksorganisasjon som danner uformelle, ad-hoc-orienterte samarbeidsstrukturer knyttet til spesifikke kundeleveranser.

Vi tror forskjellige miljøer og spisskompetanser i samarbeid mot et felles mål - er den beste metoden for å skape innovative løsninger.

Nettverksorganiseringen gjør oss meget fleksible og tilpasningsdyktige ihht de utfordringer som skal løses – og vi oppnår en sunn kostnadsstruktur da lønninger ikke betales når kompetansen i nettverket ikke er i bruk.

Hvem er du? 3 eksempler på hvordan vi kan bistå (bedre enn de fleste)

1. Du ser at endring forvitrer din nåværende forretningsmodell eller stiller helt nye krav. Vi designer nye forretningsmuligheter og forankrer fornyelse som del av hvordan du driver din organisasjon.

2. Du fornemmer at du mister kontroll på dine kunderelasjoner. Vi redesigner og forsterker merkevaren – internt og eksternt.

3. Du forstår at den eneste kjernekompetanse er kompetanse. Vi designer kunnskapsbaserte strategier – og sørger for å konvertere kompetanse til forretning.

Alle utfordringer og prosesser løser vi i tett og inspirert samspill med deg og dine medarbeidere.

“Why join the navy – if you can be a pirate…?” Steve Jobs

Publisert torsdag 16. januar 2014

Les mer »

Innovasjon innhenter merkevarepraksis

Publisert fredag 18. oktober 2013

Les mer »

Merkevarens betydning i en tid med sterk bransjeglidning

Publisert onsdag 22. juni 2005

Det var en gang i sine dager vi lærte at merkevarebygging handlet om å produsere varer med standard kvalitet og standard mengde til standard pris. Det handlet om å gi forbruker trygghet for valg. Den gangen var ikke veldig lenge siden.Nå lanserer Disney™ et nytt underholdningskonsept hvert femte minutt, og har som sitt bærende merkeløfte å overraske. Det er en relevant strategi for en merkevare som ønsker å dominere en ny kategori av tjenester og produkter som vi kan benevne eventyrmarkedet. Nye kategorier vokser frem og skaper helt nye markedsmuligheter, og setter samtidig gamle gode merker i skyggen.

Les mer »

Russisk rulett med Tine

Publisert mandag 11. april 2005

Den 16. februar løp inspektører fra Konkurransetilsynet inn hovedinngangen til Tine for å gjennomføre en omfattende razzia. Tre dager etter gikk konsernsjefen i Tine, Jan Ove Holmen, av som følge av beskyldninger om at Tine har gitt et rabatt-tilbud i millionklassen for at ICA skulle kaste ut Synnøve Findens produkter. Noen har drevet høyt spill med en av Norges sterkeste merkevarer; Tine.

Last ned hele artikkelen i .pdf format

Les mer »

Markedet for gode handlinger vokser – hvorfor skal jeg bry meg?

Publisert fredag 4. juni 2004

Mange foretak har et fattig verdiløfte – ”vi skal tjene penger og ha det moro”. Et fattig verdiløfte kan være en vesentlig årsak til at samfunnstilliten til næringslivet svinner og motsatt at tilliten til non profit organisasjoner er høy og stigende. Sistnevnte organisasjoner har utviklet et høyverdig formål – type ”make love not war”.

Les mer »

Visdomsord

Brand loyalty is not the same as repeat behavior. Repeat behaviour is for sale. Loyalty must be earned. — Christiane Pelny, Phillips

Motta nyhetsbrev