Brand Management Group – hvem er vi?

Vi er en nettverksorganisasjon som danner uformelle, ad-hoc-orienterte samarbeidsstrukturer knyttet til spesifikke kundeleveranser.

Vi tror forskjellige miljøer og spisskompetanser i samarbeid mot et felles mål - er den beste metoden for å skape innovative løsninger.

Nettverksorganiseringen gjør oss meget fleksible og tilpasningsdyktige ihht de utfordringer som skal løses – og vi oppnår en sunn kostnadsstruktur da lønninger ikke betales når kompetansen i nettverket ikke er i bruk.

Hvem er du? 3 eksempler på hvordan vi kan bistå (bedre enn de fleste)

1. Du ser at endring forvitrer din nåværende forretningsmodell eller stiller helt nye krav. Vi designer nye forretningsmuligheter og forankrer fornyelse som del av hvordan du driver din organisasjon.

2. Du fornemmer at du mister kontroll på dine kunderelasjoner. Vi redesigner og forsterker merkevaren – internt og eksternt.

3. Du forstår at den eneste kjernekompetanse er kompetanse. Vi designer kunnskapsbaserte strategier – og sørger for å konvertere kompetanse til forretning.

Alle utfordringer og prosesser løser vi i tett og inspirert samspill med deg og dine medarbeidere.

“Why join the navy – if you can be a pirate…?” Steve Jobs

Vil et økende fragmentert, digitalt og sosialt medielandskap gjøre det vanskeligere å skape preferanse for egen merkevare i 2014..?  Ja vil mange svare. Hva betyr det for egen marketing praksis i 2014 ? Må vi følge stimen og øke budsjettene eller finnes det alternativer…?

2014 - tid for å svømme mot stimen...?

David Aker i sin siste bok “Brand Relevance – making competitors irrelevant”, tipser markedsførere om å vri satsing fra Brand Preference – salgsutløsende markedsinnsats – til Brand Relevance – dominer eller innover egen kategori. David rådgir om å gjøre egen merkevare relevant for å fortjene en rolle og posisjon om det som interesserer mennesker seg i mellom.

Innsikt forteller oss at den vanlige respons til usikkerhet – er å følge ryggmargrefleksene ”kopier – og følg stimen”. Internasjonal presse har identifisert fire som er verdt å feire i 2013. De fire er hedret nettopp fordi de har gått mot stimen.

Du kan lese historiene i vedlagte  Open Innovation Report no 1-2013 og hvilke mønstre som kan danne komponenter i en oppskrift. Inspirasjon for 2014..?

God lesning og nytt innovativt år!

Terje Sand

Innovasjonsarkitekt

PS 24. april inviterer vi sammen med Pan Media Group og Penetrace til seminaret “Your brand – the nxt media company”. Michael Brito forfatteren til Boka alle snakker om kommer! Det seminaret bør du absolutt ikke gå glipp av – sett av datoen i kalenderen nå – mer informasjon følger!

Du kan dele dette innlegget:
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • email
Skriv en kommentar




Visdomsord

Brand loyalty is not the same as repeat behavior. Repeat behaviour is for sale. Loyalty must be earned. — Christiane Pelny, Phillips

Motta nyhetsbrev