Brand Management Group – hvem er vi?

Vi er en nettverksorganisasjon som danner uformelle, ad-hoc-orienterte samarbeidsstrukturer knyttet til spesifikke kundeleveranser.

Vi tror forskjellige miljøer og spisskompetanser i samarbeid mot et felles mål - er den beste metoden for å skape innovative løsninger.

Nettverksorganiseringen gjør oss meget fleksible og tilpasningsdyktige ihht de utfordringer som skal løses – og vi oppnår en sunn kostnadsstruktur da lønninger ikke betales når kompetansen i nettverket ikke er i bruk.

Hvem er du? 3 eksempler på hvordan vi kan bistå (bedre enn de fleste)

1. Du ser at endring forvitrer din nåværende forretningsmodell eller stiller helt nye krav. Vi designer nye forretningsmuligheter og forankrer fornyelse som del av hvordan du driver din organisasjon.

2. Du fornemmer at du mister kontroll på dine kunderelasjoner. Vi redesigner og forsterker merkevaren – internt og eksternt.

3. Du forstår at den eneste kjernekompetanse er kompetanse. Vi designer kunnskapsbaserte strategier – og sørger for å konvertere kompetanse til forretning.

Alle utfordringer og prosesser løser vi i tett og inspirert samspill med deg og dine medarbeidere.

Markedsanalysens dag 2009

PrintTorsdag 5. november arrangeres Markedsanalysens dag for 20. gang. Som alltid inneholder programmet en rekke spennende temaer – og vår egen Terje Sand er vertskap for en dybdesesjon om innovasjon og markedsanalyse med tittelen “Markedsanalyse – irrelevant kompetanse i forhold til banebrytende innovasjon…?”

”Dersom en spør kunden hva han ønsker, ønsker han seg en raskere hest…” Henry Ford, Ford Motor Company

Vi står ovenfor betydelige utfordringer innen miljø, ernæring, kompetanse, helse mv.
Kan utfordringene løses med samme tankegods som skapte de?
Hva slags kompetanse behøves for å skape banebrytende innovasjon?
Hvordan kan markedsanalyse bidra til effektiv innovasjon?

For å kaste lys over disse problemstillingene samler sesjonen fire spennende personer med ulik bakgrunn innenfor innovasjonsfaget og innovasjon i praksis.

Terje Sand, partner i Brand Management Group og Thomas Berman fra DaVinci, er aktive i nettverket Forum for Åpen Innovasjon. De deler to cases om banebrytende innovasjon og debatterer om hvor relevant kompetanse markedsanalyse er for å stimulere til nyskapning. Haavard Stave, direktør i Ulstein Design forteller om hva slags informasjon og kunnskap som gjorde at Ulstein xbow ble kåret til årets ingeniørbragd i 2008. Eivind Larre, innovasjonsansvarlig i Finn forteller om hvordan Finn.no gjorde protyping i praksis for å finne nye muligheter.

Sesjonen avsluttes med en debatt om markedsanalysens rolle i innovasjonsarbeid.

Fullt program og informasjon om påmelding finner du her.

Du kan dele dette innlegget:
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • email
Skriv en kommentar




Visdomsord

We can’t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them — Albert Einstein

Motta nyhetsbrev