Brand Management Group – hvem er vi?

Vi er en nettverksorganisasjon som danner uformelle, ad-hoc-orienterte samarbeidsstrukturer knyttet til spesifikke kundeleveranser.

Vi tror forskjellige miljøer og spisskompetanser i samarbeid mot et felles mål - er den beste metoden for å skape innovative løsninger.

Nettverksorganiseringen gjør oss meget fleksible og tilpasningsdyktige ihht de utfordringer som skal løses – og vi oppnår en sunn kostnadsstruktur da lønninger ikke betales når kompetansen i nettverket ikke er i bruk.

Hvem er du? 3 eksempler på hvordan vi kan bistå (bedre enn de fleste)

1. Du ser at endring forvitrer din nåværende forretningsmodell eller stiller helt nye krav. Vi designer nye forretningsmuligheter og forankrer fornyelse som del av hvordan du driver din organisasjon.

2. Du fornemmer at du mister kontroll på dine kunderelasjoner. Vi redesigner og forsterker merkevaren – internt og eksternt.

3. Du forstår at den eneste kjernekompetanse er kompetanse. Vi designer kunnskapsbaserte strategier – og sørger for å konvertere kompetanse til forretning.

Alle utfordringer og prosesser løser vi i tett og inspirert samspill med deg og dine medarbeidere.

Brunost skal selge norsk musikk

I USA bor det 4,9 millioner etterkommere av norske utvandrere. Nå skal de overtales til å kjøpe norsk musikk.

NRK.no: Hovedantakelsen vår er at det er stor interesse for norsk kultur og norsk musikk blant norskamerikanerne. Det sier rådgiver Terje Sand i Brand Management Group til P1s Musikknytt. Sand er prosjektleder for den nye norske musikk-kanalen Norway.com som Nordmanns-forbundet og de norskeide plateselskapene bak musikknettstedet Phonofile skal bygge opp sammen med Musikkinformasjonssenteret i Norge.

Gamalost

Gjennom en søsterorganisasjon av Nordmanns-forbundet i Seattle satser Terje Sand på å nå ut til et finmasket nettverk av om lag 900 amerikanske foreninger og lag som er opptatt av ulike sider ved norsk kultur, slik som brunostlag, sildelag og gammalostlag.

- Vi vet at interessen fornorsk kultur er stor. Hver måned har Nordmannsforbundet 6 millioner besøkende på sine nettsider.

Norway.com vil først og fremst bli en salgskanal for artister som Kari Bremnes og Odd Nordstoga. Dette er artister som har en norsk egenart, og som ikke likner på norske artister som høres ut som de artistene norskamerikanerne har hjemme i USA.

- Vi tror dette markedet er større for smale norske artister enn for artister som Kjartan Salvesen og popartister ikke oppfattes som typisk norske, sier Terje Sand.

Snu kapitalstrøm

Norway.com er ikke bare ment å skulle være en hyggelig håndsrekning til etterkommere av norske utvandrer. Terje Sand forteller at de også ønsker å snu noe av den kapitalstrømmen som går fra norske artister og ut i verden.

- Norsk musikkliv er organisert slik at mesteparten av kapitalen forsvinner ut til internasjonale selskaper som Warner, Sony og BMG. Det kommer lite midler tilbake til den norske musikkindustrien. Ved hjelp av digitalisert musikk ønsker vi å snu på dette, sier Terje Sand.

Musikksalg via Norway.com skal etter planen lanseres i 2005 i forbindelse med 100-årsjubileet for Norges uavhengighet. Norway.com har en økonomisk ramme på 3,8 millioner kroner, og har fått 200.000 kroner i støtte fra Norsk Kulturråd.

Du kan dele dette innlegget:
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • email
Skriv en kommentar




Visdomsord

It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you’ll do things differently — Warren Buffet

Motta nyhetsbrev